تلگرام

آزمایشگاه ژنتیک در شیراز

مهندسی ژنتیک: واقعی‌ترین بافت ریه در آزمایشگاه تولید شد.

 

تام کیلیان استاد و رئیس دپارتمان فیزیک و نجوم در دانشگاه رایس اظهار داشت: یکی از موضوعات منحصر به فرد درباره فناوری شناوری مغناطیسی این است که به ما این امکان را می دهد تا سلول‌ها را حرکت داده و آنها را به نحو دلخواه خود برای ایجاد یک نوع خاص بافتی سازماندهی کنیم.

این نخستین باری است که چهار نوع سلول را به نوعی که در بافت ریه مشاهده می شود کنار هم قرار داده است.

آزمایش‌هایی که تاکنون در محیط مصنوعی انجام شده روی کشت‌های یاخته‌ای دو بعدی در ظروف آزمایشگاهی مسطح انجام شده بود، اما دانشمندان کاملا به این مسئله واقف شده اند که این نوع کشتها رفتار و فعل و انفعالی متفاوت با سلول‌های سه بعدی دارند.


کیلیان و دانشمندان همکار وی از دانشگاه رایس و مرکز سرطان دانشگاه تگزاس اقدام به ارائه فناوری کردند که از شناوری مغناطیسی برای رشد کشت‌های یاخته‌ای سه بعدی استفاده می کند. این فناوری به نانوذرات مغناطیسی غیرسمی استفاده می کند که وارد سلول‌های زنده می شوند.

محققان می‌توانند از مغناطیس‌ها برای جابه جایی و تعلیق سلولها درحال رشد و تقسیم استفاده کنند.


جین گرند - آلن استاد مهندسی زیستی در دانشگاه رایس اظهار داشت: پرورش بافتهای واقع گرایانه ریه در محیط مصنوعی یک چالش خاص است. در این راه موانع تکنیکی قرار دارد و نتایج علمی تأکید بسیاری روی بافت ریه قرار داده اند و موفقیت آمیز بودن این مسئله می تواند هزینه‌های آزمایش‌های داروشناسی و سم شناسی را کاهش دهند.👇

درباره ما

آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر گودرزی افتخار دارد که با انجام آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی با دستگاههای مدرن و با استفاده از مواد و وسایلی که در سطح استانداردهای بین المللی قراردارند،توسط کادری مجرب همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 19 در خدمت شما همشهریان گرامی باشد.

توجه: در ایام کرونا ساعت کاری از ساعت 8 الی 17 می باشد.

آزمایشگاه ژنتیک شیراز،مشاوره ژنتیک شیراز،آزمایشگاه ژنومیک شیراز

 

آدرس ارتباطی

    آدرس : شیراز  میدان دانشجو ساختمان ارم جنب داروخانه امین علی

    تلفکس : 07136463000 - 07132293969

    اینستاگرام:  dr_goodarzi_lab