تلگرام

آزمایشگاه ژنتیک در شیراز

نتایج یک پژوهش جدید مبتنی بر ارتباط 5 واریانت ژنتیکی جدید با سرطان مغز

بزرگترین مطالعه صورت گرفته بر روی افراد دارای گلایوما (معمول ترین فرم سرطان مغز) ارتباط بین 5 واریانت جدید ژنتیکی و سرطان مغز را به اثبات رسانیده است. یکی از این واریانت ها احتمال خطر ابتلا به گلایوبلاستوما، یک نوع تهاجمی گلایوما، را 25 درصد افزایش می دهد.

محققین موسسه تحقیقات سرطان لندن این مطالعه را بر روی 5637 نفر فرد مبتلا به گلایوما و 9158 فرد سالم به عنوان گروه کنترل انجام داده اند. این مطالعه در مجله معتبر Nature Communications به چاپ رسیده است.

هر کدام از واریانت های یافته شده احتمال خطر ابتلا به گلایوما را افزایش می دهند. این مطالعه تعداد واریانت های ژنتیکی مرتبط با گلایوما را به 12 عدد رسانده است.

دکتر ریچارد هولستون، که رهبری این طرح را بر عهده داشته است خاطر نشان می نماید که: "ما معتقدیم که این مطالعه بزرگترین مطالعه بر روی گلایوما می باشد و نتایج حاصل از این پژوهش به خوبی نشان می دهند که خطر ابتلا به این بیماری تا حدودی ژنتیکی است".

درباره ما

آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر گودرزی افتخار دارد که با انجام آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی با دستگاههای مدرن و با استفاده از مواد و وسایلی که در سطح استانداردهای بین المللی قراردارند،توسط کادری مجرب همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 19 در خدمت شما همشهریان گرامی باشد.

توجه: در ایام کرونا ساعت کاری از ساعت 8 الی 17 می باشد.

آزمایشگاه ژنتیک شیراز،مشاوره ژنتیک شیراز،آزمایشگاه ژنومیک شیراز

 

آدرس ارتباطی

    آدرس : شیراز  میدان دانشجو ساختمان ارم جنب داروخانه امین علی

    تلفکس : 07136463000 - 07132293969

    اینستاگرام:  dr_goodarzi_lab